Miele opent belevingswinkel in hartje Brussel

Woensdag 22 januari 2020 — Huishoud- en keukentoestellenexpert Miele heeft een exclusieve winkel geopend aan de Louizalaan in Brussel. Deze flagshipstore zet volledig in op beleving en digitalisering, twee termen die niet meer weg te denken zijn uit het dagelijkse leven van de ´nieuwe consument`. Zij zullen er niet alleen productinformatie op maat kunnen krijgen, maar tevens de laatste nieuwe innovaties kunnen ontdekken, uitproberen en aankopen. Daarenboven is er ook ruimte voor kookworkshops. Dit past in de nieuwe strategie van Miele om naast de trouwe vaste klanten ook een jonger publiek warm te maken. Het is ook een nieuwe en andere manier om de consument te benaderen.

Het Miele Experience Center, kortweg MEC, is de tweede belevingswinkel in ons land die opent na deze in Mollem bij Asse in Vlaams-Brabant. Miele opende wereldwijd al tal van Experience Centers en nu is het de beurt aan onze Belgische hoofdstad. Voor deze nieuwe flagship van 460 m² groot, dat Miele’s paradepaardje moet worden, koos het premiummerk voor een trendy en chique buurt: de Brusselse Louizalaan.

Beleven en ervaren

Consumenten zullen er voortaan niet alleen rechtstreeks de Miele-producten kunnen aankopen, maar belangrijker dan dat: ze zullen ze kunnen bekijken, ervaren en uittesten. In het Miele Experience Center zal altijd iets te beleven zijn: van lekkere koffie en verse croissants in de ochtend tot hartige hapjes in de namiddag. Deze zullen steeds live bereid worden in de toestellen in de showroom, waardoor je niet ontsnapt aan de kookervaring. Vooral het vernieuwde assortiment keukentoestellen Generation 7000 zal in het oog springen. Tegelijk zullen er ook live wasjes worden gedraaid in de laatste nieuwe wasmachines. Bezoekers mogen de toestellen uitproberen en zelf de voordelen ontdekken. Wie het Miele Experience Center bezoekt, ontsnapt niet aan de beleving.
 

Veel meer dan een gewone winkel

Klanten zullen hier niet alleen terechtkunnen om producten te ontdekken, maar zullen ook kunnen deelnemen aan kookworkshops. Op die manier wordt het Miele Experience Center veel meer dan gewoon een winkel waar je kan binnenstappen en toestellen kan aankopen. Het premiummerk biedt ook B2B-events aan waardoor het Miele Experience Center op verschillende manieren in de kijker wordt gezet. Ook dit aspect geeft een extra dimensie aan de beleving.

Digitaal en interactief

Naast beleving staat ook het digitale aspect centraal. Digitale elementen zoals interactieve schermen en grafische animaties bieden extra productervaring en -informatie. Anderzijds zijn er de producten die steeds interactiever worden en voorzien zijn van hoogtechnologische functionaliteiten. Denken we maar aan het vanop afstand bedienen van je vaatwasser via WIFI-verbinding of de ʻfoodviewʼ waarmee je op elk moment een blik kan werpen op wat er in je oven gebeurt.

De ʻnieuwe consumentʼ

Met deze digitale belevingswinkel speelt Miele precies in op de noden van de ʻnieuwe consumentʼ van vandaag en van de toekomst.

«Een Europese studie van Miele die inzoomt op de verlangens van consumenten voor, tijdens en na hun aankopen toont aan dat deze meer dan ooit een product wil aanraken, voelen en uittesten», zegt Raffaella Berardo, Managing Director Belux van Miele. «De consument van vandaag wil meer dan ooit geïnformeerd worden en weten wat hij koopt. Ook het digitale speelt een steeds belangrijkere rol. Dit is ook een manier om een breder publiek aan te trekken.»

Miele heeft immers vooral bij 40-plussers de beste reputatie, maar het merk wil zich ook graag richten op jongere bevolkingsgroepen en hen overtuigen een Miele-toestel aan te schaffen.

«Miele is al jaren wereldwijd het grootste premiummerk op vlak van huishoudtoestellen. We willen deze leiderspositie behouden door onze marktpositie te verstevigen, te blijven investeren en nieuwe consumenten aan ons te binden door alomtegenwoordig te zijn op elk moment. We willen tevens op diezelfde momenten en op eender welke locatie in contact treden met onze consumenten. De opening van het Miele Experience Center is een duidelijk voorbeeld van deze nieuwe ingeslagen weg», aldus nog Raffaella Berardo.

Perscontact

Anûk Van Der Steen
+32 2 451 15 96
anuk.van.der.steen@miele.com

Contact

Neem telefonisch contact op of stuur een e-mail als u vragen of wensen hebt. Wij helpen u graag.

anuk.van.der.steen@miele.com
+32 2 451 15 96