Miele’s kwaliteit en duurzaamheid opnieuw beloond tijdens de Best Brands Awards

Helemaal volgens haar motto, “Altijd beter”, streeft Miele voortdurend naar uitmuntendheid. Vandaag wordt deze ambitie voor de 4e keer op rij beloond met de titel van Best Major Domestic Appliances brand. De Best Brands Awards [1] zijn gebaseerd op een uniek concept dat de sterkte van een merk meet op basis van jaarlijks marktonderzoek door GfK en Serviceplan. Dit gebeurt aan de hand van twee unieke criteria: de Share of Wallet, het feitelijke economische succes op de markt, en de Share of Soul, de emotionele impact op de consument.

Céline Van den Rijn, Marketing Director van Miele België en Luxemburg, is opgetogen: “We zijn bijzonder trots dat we sinds 2019 het favoriete merk van de Belgen zijn in de categorie Major Domestic Appliances. Kwaliteit en duurzaamheid zijn al altijd topprioriteiten voor Miele. Onze inspanningen om onze klanten kwaliteitsvolle producten aan te bieden die beantwoorden aan de veranderende levensstijl, worden nu eens te meer beloond en bevestigen onze sterke positie in de markt. De afgelopen twee jaar hebben we ons kunnen concentreren op onze omnichannelstrategie om aanwezig te zijn waar de klant ook is. We zijn dus niet alleen online, maar ook op fysieke contactpunten aanwezig. Dat bleek eerder deze week ook al uit de eerste Belgische opening van ons nieuwe winkelconcept 'Miele Point' in Antwerpen, waar de klantervaring centraal staat: de klant wordt helemaal ondergedompeld in de wereld van Miele en geniet van een unieke ontmoeting met onze experts. Daarnaast krijgt hij de kans om onze toestellen te testen tijdens speciale workshops, die we onder andere organiseren met de sterrenchef en Miele Tastemaker Seppe Nobels."

Duurzaamheid in het DNA van Miele

De innovatiestrategie van Duitslands grootste fabrikant van huishoudtoestellen is al sinds het prille begin gericht op duurzaamheid. "Onze producten zijn getest op een levensduur van 20 jaar en de toestellen gaan 10.000 uur mee. Dat is gemiddeld meer dan twee keer zo lang als die van onze concurrenten. Dit langetermijndenken zit in het DNA van ons familiebedrijf, en we zullen daar nooit van afwijken: duurzaamheid en kwaliteit zullen altijd ons handelsmerk zijn. Minder kopen, beter kopen is nu belangrijker en actueler dan ooit," zegt Céline Van den Rijn.

 

[1] Best Brands is een initiatief van Serviceplan, gebaseerd op een consumentenbarometer door GfK. De jaarlijkse studie wordt uitgevoerd bij 5.000 Belgische gezinnen, op basis van de 350 meest relevante merken in 21 verticale sectoren. https://bestbrands.be/

Perscontact