Primeur in de sector in België

Om ‘Immer Besser’ te zijn voor zowel haar klanten als werknemers heeft Miele België, in samenwerking met de sociale partners, een historische overeenkomst gesloten rond flexibel werken. Klanten van Miele kunnen voortaan kiezen voor reparatie of onderhoud aan huis buiten de kantooruren. Miele, de wereldwijde leverancier van hoogwaardige huishoudelijke apparaten, is het eerste bedrijf in de sector dat deze dienstverlening aan haar klanten in België aanbiedt. 

Een historische overeenkomst 

Deze overeenkomst beantwoordt aan de groeiende vraag van klanten naar technische ondersteuning voor hun toestellen op tijdstippen die aangepast zijn aan hun levensstijl. Met name 's avonds en tijdens het weekend. Deze nieuwe mogelijkheden maken een betere service voor de klanten mogelijk en vergroten de flexibiliteit voor de medewerkers. Steeds meer technici zijn namelijk op zoek naar meer flexibiliteit in hun werkuren, wat nu mogelijk wordt dankzij deze overeenkomst. Een primeur in de Belgische sector. 

De maatschappij evolueert; Miele evolueert mee 

Raffaella Berardo, Managing Director bij Miele België en Luxemburg, is bijzonder enthousiast: "Dit is een historische 'win-win-win' overeenkomst die we zojuist met onze sociale partners hebben ondertekend. Het is een win-winsituatie voor onze technici en klanten, maar ook voor ons bedrijf, dat nu kan voldoen aan de groeiende vraag naar flexibiliteit van deze 2 groepen. We zijn bijzonder trots om pioniers te zijn op dit gebied in België".

Concreet betekent dit dat technici voortaan zelf hun werktijden kunnen kiezen, tussen 07:00 en 22:00 uur, en dat ze vier (langere) dagen kunnen werken tijdens de week in de plaats van vijf dagen. ​ 

Voor de klanten betekent dit verlengde service-uren. Zo kunnen ze makkelijker een herstelling of een onderhoud inplannen aangepast aan hun dagdagelijkse activiteiten. 

Bovendien kunnen de technici volgens de overeenkomst ook werken in een weekendregime. Dat zorgt ervoor dat klanten ook tijdens het weekend kunnen rekenen op service aan huis. 

De werkregimes die deze overeenkomst aan technici biedt, sluiten beter aan bij de moderne tijdsgeest en doorbreken het traditionele ‘9 to 5’-werkmodel. 

Miele-apparaten zijn ontwikkeld en getest ​ om 20 jaar mee te gaan. De huidige overeenkomst maakt het makkelijker om hun levensduur te verlengen. 

Bij Miele wordt altijd gezocht naar mogelijkheden om de klanttevredenheid en het welzijn van de medewerkers te vergroten. Dat blijkt eens te meer uit dit innovatieve project. 

Klanten van Miele kunnen een herstelling boeken via Herstelling (miele.be).

Perscontact