
Als u er maar één kent, kent u er geen enkele
De geest van de stad weerspiegelen
Dat elk hotel uit de 25hours-groep er anders uitziet, komt ongetwijfeld door de diversiteit van de steden waarin ze zich bevinden. Het concept achter individuele hotels is ontworpen om perfect aan te sluiten bij de gegeven locatie – van architectonisch ontwerp tot de verschillende beschikbare diensten. Hierdoor kunnen gasten zich wanen in een nostalgische omgeving, op een Afrikaanse bazaar of zelfs midden in de jungle. 'Wij wijden ons aan de ontwikkeling van unieke bestemmingen, geïnspireerd door de ligging en omgeving, maar ook door de kunst, cultuur en geschiedenis die hen omringen. Onze ideeën zijn gebaseerd op dynamiek, verrassingselementen en een vleugje avontuur', aldus de website van het hotel. Hierdoor is een verblijf in een 25hours hotel niet alleen een kans om een nieuwe plek te bezoeken, maar ook een reis door de tijd of een excursie naar nieuwe werelden. Om kamers en ruimtes een authentiek en persoonlijk karakter te geven, worden voor elk project andere ontwerpers en interieurarchitecten ingeschakeld. Samen met 25hours ontwikkelen zij de unieke ontwerpen en drukken zij hun persoonlijke stempel op elk individueel hotel.
Literair Florence
Het 25hours hotel Piazza San Paolino draagt de signatuur van de Milanese architect en designer Paola Navone, is geïnspireerd op Dante's 'Goddelijke Komedie' en interpreteert zijn werk met een vleugje humor. Het hotel ligt in het hart van Florence, de geboortestad van Dante. De kamers bevinden zich in een voormalig klooster en stralen een geheel eigen, historische charme uit. Door een uitbreiding van het oude gebouw zijn er 104 extra kamers gecreëerd. Op veel plekken in het complex zijn de links naar de grootste werken uit de wereldliteratuur tastbaar: de excursie in de wereld van Dante begint al bij de keuze van de kamer.
Gasten kunnen kiezen voor een verblijf in Hades of in het paradijs. Bij het betreden van hun kamer worden ze dan ook begroet door zwart beddengoed en rode fluwelen gordijnen, of een oogverblindend witte oase met blauwe details. Verschillende designelementen, zoals het servies in het restaurant San Paolino van het hotel, zijn zelfs speciaal voor 25hours ontworpen door Navone en haar team. Sterker nog: het hotel werd geopend op de dag dat Dante Alighieri 700 jaar eerder stierf. Strikter trouw blijven aan het thema is nauwelijks mogelijk.
Zo maritiem als Hamburg
De uitstraling van het 25hours Hotel HafenCity in Hamburg is totaal anders. Het verlangen naar verre oorden en het gevoel van thuis zijn hier letterlijk en figuurlijk stevig verankerd, aangezien veel maritieme elementen zo onmiskenbaar kenmerkend zijn voor de Hanzestad. Het hotel ligt op slechts een steenworp afstand van diverse bezienswaardigheden, zoals de Elbphilharmonie, en is een ideaal startpunt om de stad te ontdekken. Gasten kunnen slapen in knusse bedden, terwijl de wandbekleding de echte en deels gevaarlijke verhalen van zeevaarders vertelt. Zeecontainers en zeemansgaren ronden het nautische concept af – echt havengevoel gegarandeerd! Gasten kunnen ook hun eigen flessenpost versturen en zich laten verwennen in het 'heimat'-restaurant van het hotel, dat doet denken aan het heimwee dat zeelui overvalt. Het menu bevat klassieke gerechten die de Duitse keuken weerspiegelen, van de Noordzee tot de Alpen. Typisch Hamburg.
Verschillende concepten, dezelfde waarden
Toch zijn er een aantal aspecten die alle 25hours hotels gemeen hebben: een verrassend serviceniveau, bijzondere ervaringen, goede bereikbaarheid met het openbaar vervoer, een ruim aanbod aan verfijnde gerechten en oog voor detail, gasten en eigen medewerkers. Om dit te ondersteunen, heeft de hotelgroep '25hours people' opgezet: een employer branding dat blijk geeft van hun waardering voor werknemers met de belofte 'Kom zoals je bent – met je talenten en je karakter'. Daarmee komt de focus nadrukkelijk te liggen op thema's als werkcultuur en saamhorigheid, maar vooral op de grote diversiteit aan persoonlijkheden binnen de hotelgroep.
Een bijpassende website en een Instagram-kanaal brengen de gezichten achter het bedrijf op een bijzondere manier tot leven. Want alleen de mensen die er dagelijks werken, kunnen de visie van het hotelmerk tot leven brengen: 'Every cool town needs a 25hours hotel'.
Dit artikel is onderdeel van ons klantmagazine “Welcome & Stay”. Een digitale versie van het magazine is beschikbaar als download.


