Informatie over het meldingssysteem en de klachtenprocedure
Miele vindt het belangrijk dat er een open cultuur is waarin betrokkenen samenwerken en om advies kunnen vragen en bedenkingen kunnen uiten. Daarvoor hebben wij, naast de interne kanalen, al vele jaren een externe vertrouwensadvocaat (ombudsman) in de arm genomen. Medewerkers en zakenpartners kunnen vertrouwelijk en ook anoniem contact met hem opnemen.
De ombudsman ontvangt meldingen over mogelijke schendingen van wetten of interne regels (meldingssysteem). Bovendien ligt de klachtenprocedure conform de Duitse Lieferkettensorgfaltspflichtengesetz (wet betreffende zorgvuldigheidsplicht en verantwoordingsplicht voor ondernemingen) [Reglement voor de procesvoering] bij hem. De klachtenprocedure maakt het personen mogelijk om op risico's te wijzen die betrekking hebben op mensenrechten en het milieu, alsmede op schendingen van plichten met betrekking tot mensenrechten en het milieu.
De ombudsman is als volgt bereikbaar:
Dr. Carsten Thiel von Herff, LL.M.
Loebellstraße 4
D - 33602 Bielefeld
Tel: +49 521 557 333 0/Mobiel: +49 151 58230321
E-mail:ombudsmann@thielvonherff.de
Meldplatform:www.report-tvh.com
Homepage: www.thielvonherff.de
Iedereen die in goed vertrouwen een melding doet, is beschermd. Alle meldingen worden met de grootste zorgvuldigheid en met inachtneming van de rechten van alle betrokkenen opgevolgd.