Een reiziger wordt door haar gastheer verwelkomd voor een vakantiehuis
StartpaginaKnowledge HubBlog10 tips voor meer persoonlijkheid

10 tips voor meer persoonlijkheid

Blog artikel
Tegenwoordig is personalisatie de sleutel tot succes – niet in de laatste plaats in de hotelsector. Veel gasten hebben behoefte aan individualiteit, de vervulling van persoonlijke behoeften en aan persoonlijke en gepersonaliseerde dienstverlening. Om aan dergelijke behoeften te kunnen voldoen, moeten hotelmanagers inzicht krijgen in de voorkeuren en interesses van hun gasten en ernaar streven om hierop in te spelen. Dit creëert niet alleen vertrouwen en authenticiteit, maar vergroot ook de loyaliteit van gasten en, idealiter, de omzet. Hier zijn 10 nuttige tips voor het creëren van een unieke en persoonlijke gastervaring, succes gegarandeerd. Alles om ervoor te zorgen dat gasten terugkomen voor meer.
Deel deze pagina
Succesvol
Link is gekopieerd
Een dame draagt een smartphone in haar hand

1. Een begroeting voorafgaand aan de aankomst

Een bevestigingsmail is een must. Maar hoe zit het met het versturen van een extra bericht vóór de aankomst? Dit biedt de mogelijkheid om gasten te vragen naar hun speciale behoeften en wensen en om aanvullende diensten aan te bieden.

In een romantische sfeer wordt een glas wijn aangevuld met witte wijn

2. Kleine geschenken doen wonderen

Wie vindt het nou niet leuk om een voucher te krijgen voor een drankje in de hotelbar of een vers bosje bloemen op tafel te zien? Attenties en uitingen van genegenheid die een positief gevoel creëren.

Een man zit bij een kampvuur

3. Insidertips wekken vertrouwen

Breng lokale evenementen onder de aandacht van uw gasten. Het is vaak erg handig om een overzicht te hebben van bezienswaardigheden, interessante plekken, activiteiten en restaurants in de omgeving. Een persoonlijke anekdote is vaak de kers op de taart.

Een man draagt een vrouw op zijn rug, op de achtergrond is het strand te zien

4. Spreek personen aan bij hun naam

Personen die bij naam worden aangesproken, voelen zich gewaardeerd en gerespecteerd. Zelfs de onderwerpregel in een e-mail kan het verschil maken. Als de inhoud gepersonaliseerd is, is de kans aanzienlijk groter dat deze gelezen wordt.

Een klein gezin van twee ouders en een kind op het strand

5. Gepersonaliseerde ervaringen blijven onvergetelijk

De meeste gasten willen hoogtepunten en in het middelpunt van de belangstelling staan tijdens hun verblijf. Het uitzonderlijke, niet het gewone. Wat dacht u van op maat gemaakte themapakketten of diensten die van de vakantie een heel bijzondere ervaring maken? Van gepersonaliseerde wellness tot een privédiner bij kaarslicht op uw eigen kamer: niets is onmogelijk!

Portret van een vrouw van middelbare leeftijd voor de kust

6. Maak gastprofielen

De basis voor een unieke, gepersonaliseerde vakantie-ervaring is het aanmaken van gastprofielen. Naast contactgegevens is het een goed idee om bijvoorbeeld verjaardagen, speciale interesses, individuele wensen en voedselallergieën te documenteren, zodat u bij hun volgende bezoek een geweldige indruk op uw gasten kunt maken.

Een hand die een witte pen vasthoudt en een tablet bedient.

7. Digitaal welkom

Een digitale check-in draagt in hoge mate bij aan het vervullen van de wensen van gasten wat betreft een probleemloos verblijf en het gebruik van slimme technologie. Zo kunt u uw gasten eenvoudig verwelkomen en zonder dat u formulieren hoeft in te vullen. Daarnaast bieden digitale incheckprogramma's allerlei mogelijkheden om tijdens uw verblijf in contact te blijven.

Een hotelmedewerker draagt een dienblad met cloche naar een kamer

8. Een blik achter de schermen

Toon uw gasten wie verantwoordelijk is voor de organisatie en de gang van zaken in uw hotel. Stel de teamleden van het hotel voor! Een kijkje achter de schermen schept vertrouwen en bevordert het gevoel van verbondenheid. Gebruik hiervoor de gebruikelijke sociale mediakanalen. Laat gasten zien wat er achter de schermen van het hotel gebeurt en stel de belangrijkste mensen voor die er werken.

Persoon die met een pen op een vel papier schrijft. Een bril op tafel.

9. Houd contact

Uitchecken betekent niet dat de gast weg en vergeten is. Houd contact met gasten na hun verblijf. Terugkerende bezoekers zijn welkome gasten. Dit kunt u het beste doen door een gepersonaliseerde e-mail te sturen. Dit biedt ook de mogelijkheid om feedback te krijgen, wat erg belangrijk is voor verdere optimalisatie.

Twee hotelgasten bij het inchecken

10. Laat de afzender diens persoonlijkheid onthullen

Niet alleen moet de ontvanger van een e-mail met naam worden aangesproken, ook de afzender kan zijn persoonlijkheid laten zien. Sluit de correspondentie af door te laten zien dat u een echt persoon bent en geen anonieme entiteit: 'Susan wenst u een prettig verblijf'. Eenvoudig, maar doeltreffend.

 

Dit artikel is onderdeel van ons klantmagazine “Welcome & Stay”. Een digitale versie van het magazine is beschikbaar als download.

Hebt u persoonlijk advies nodig?

Bent u geïnspireerd en wilt u meer informatie over onze maatwerkoplossingen? Neem contact met ons op.