Ondersteuning voor uwOven

Herkenning niet mogelijk (Smart Food ID)

In de display van de oven verschijnt bij Smart Food ID (SFID) Geen herkenning mogelijk.

Er is een probleem met de verbinding.

Als de internetverbinding tijdens de herkenningsfase wordt verbroken, kan het gerecht niet worden herkend en wordt er geen voorstel voor een programma gedaan.

Controleer de internetverbinding.

  • Miele app:

    Controleer de verbinding en breng deze weer tot stand, bijv. door de status van het toestel in de Miele app te volgen.

    Ga als volgt te werk om de verbindingsstatus te zien:

    • Open de Miele app.

    • Kies bij “Apparaten” het gewenste apparaat.

      Als er geen verbinding is, ziet u dit nu.

  • Sterkte wifi-verbinding:

    Zorg ervoor dat de sterkte van de wifi-verbinding voldoende is, bijv. via FoodView in de Miele app.

Open en sluit de deur van de oven om de herkenning van gerechten opnieuw te starten.

Als het nog steeds niet mogelijk is om gerechten te herkennen, controleer dan of er software-updates voor uw oven of module-updates beschikbaar zijn:

  • Ga daarvoor in het menu naar “Instellingen”.

  • Installeer de beschikbare updates.

  • Controleer in de Miele app of er module-updates beschikbaar zijn.

  • Installeer de beschikbare module-updates.

  • Controleer of er bij ELP ID een waarde wordt weergegeven die groter of gelijk is aan 05165 V5432 en bij XKM ID een waarde die groter of gelijk is aan 36097. Vanaf deze versies wordt Smart Food ID ondersteund.

Handmatig zoeken

Handmatig zoeken

Hier vind je alle handleidingen voor je Miele apparaten.
Vind uw handleiding
Technicus boeken

Technicus boeken

Je kunt bij ons zowel online als telefonisch een vraag stellen of een afspraak maken.
Plan een bezoek
24/7 ondersteuning

24/7 ondersteuning

Bekijk hier de verschillende manieren om contact met ons op te nemen.
Contacteer ons