Hoe maak ik een gebruikersaccount aan?
U kunt een gebruikersaccount via de Miele@mobile-app aanmaken of hier via de Miele website.


Wat moet ik doen wanneer ik verhuis?
Wijzig uw adres in uw gebruikersaccount, zodat verdere bestellingen op het juiste adres worden bezorgd. U kunt dit op de Miele website bij “Mijn account” of in de Miele@mobile-app bij “Instellingen” -> “Accountinstellingen” uitvoeren. Opmerking: op dit moment is het mogelijk om het adres per app bij de iOS-versie te wijzigen. Voor de Android-versie komt deze functie binnenkort beschikbaar.


Wat moet ik doen als ik mijn toestel verkoop/weggeef?
Verwijder uw toestel uit uw Miele gebruikersaccount en uit de Miele@mobile-app. Herstel de instellingen van het toestel naar de fabrieksinstellingen. De instellingen van de WiFi-module (indien voorhanden) moeten apart worden gereset (zoals de WiFi-netwerknaam en het wachtwoord).


Hoe verwijder ik mijn gebruikersaccount?
Neem voor het verwijderen van uw gebruikersaccount contact op met de afdeling Klantcontacten van Miele België via het telefoonnummer 02/451.16.16 of via deze link.

Hoe meld ik mijn toestel aan voor de klantenclub myMiele?
Nadat het toestel via de Miele@mobile-app in gebruik is genomen, kan het toestel in de Miele@mobile-app via “Instellingen” –> “Miele toestel registreren” aangemeld worden bij de myMiele Club. U kunt het toestel ook op de Miele website bij “Mijn toestellen” met behulp van het serienummer van het toestel voor de myMiele Club aanmelden.

myMiele biedt de volgende voordelen wanneer u Miele toestellen registreert:

  1. Tot 3% korting op bestellingen van accessoires en verbruiksgoederen in de Miele webshop
  2. Inzicht in accessoires die bij uw Miele toestellen passen
  3. Inzicht in de gebruiksaanwijzingen van uw Miele toestellen
  4. Inzicht in al uw bestellingen
  5. Toegang tot uw abonnementen
  6. Regelmatige informatie over nieuwe producten en speciale aanbiedingen
  7. 48-uurs service bij bezoek van een Miele technicus (geldt alleen van maandag tot en met vrijdag, niet op feestdagen)

Aan welke eisen moet mijn WiFi-router voldoen?
Miele gebruikt de WiFi-standaarden IEEE 802.11 b/g/n, zodat u onze toestellen met alle gebruikelijke WiFi-routers kunt verbinden. Om uw toestel eenvoudig met uw router te kunnen verbinden, ondersteunen wij de zogeheten WPS push-button-configuratie. Zie de handleiding van uw WiFi-router voor informatie over de ondersteuning van de WPS push button en de activering ervan.

Let er ook op dat u een veilige versleutelingsmethode voor de WiFi configureert.
Wij raden aan hiervoor de veilige WPA2-versleuteling te gebruiken met een lang willekeurig wachtwoord (aanwijzing: het WiFi-wachtwoord moet tussen de 8 en 32 tekens lang zijn).

Hoe wordt de bescherming van mijn gegevens gewaarborgd?
Gegevensbescherming heeft bij ons de hoogste prioriteit. Daarom gebruiken we voor het versturen van uw gegevens via internet Transport Layer Security (TLS), een versleutelmethode uit online bankieren, in combinatie met veiligheidscertificaten. Wij laten onze versleutelmethoden regelmatig door externe veiligheidsspecialisten controleren.

Het gebruik van de Miele@mobile-app en het besturen van huishoudelijke toestellen is alleen mogelijk via uw persoonlijke gebruikersaccount. Dit is beschermd door uw persoonlijke wachtwoord. Daardoor is het voor derden niet mogelijk om toegang tot uw toestellen te krijgen.

De software van de communicatiemodule in de huishoudtoestellen wordt regelmatig bijgewerkt om zeker te stellen dat deze continu aan de actuele veiligheidsstandaarden voldoet. Dit gebeurt ook via TLS.


Verstuurt mijn met een netwerk verbonden Miele toestel automatisch gegevens?
Nee. Er worden alleen gegevens verstuurd wanneer u de netwerkfunctie op uw toestel activeert en het toestel met de Miele@mobile App aanmeldt.

Welke gegevens worden opgeslagen?
Alleen de gegevens die vereist zijn voor het gebruik van de functies van de Miele@mobile-app worden opgeslagen. Dit zijn de gegevens van uw gebruikersaccount, de informatie over uw toestel (bijv. het serie- en het typenummer) en de informatie over de Miele@mobile-app. Deze is nodig voor het versturen van push-berichten. Meer informatie vindt u in de privacyverklaring van de Miele@mobile-app. U vindt ze in de Miele@mobile-app onder “Instellingen”.


Waar worden de gegevens opgeslagen?
Uw gegevens worden veilig in het rekencentrum van Miele in Gütersloh (Duitsland) en in een ander gecertificeerd, extern rekencentrum (certificeringen ISO 27001, ISO 22301 en ITILv3) in Duitsland opgeslagen.

Hoe komt het dat Alexa niet begrijpt wat ik zeg?
De communicatie met Alexa is op enkele basisregels gebaseerd. Als u bijvoorbeeld een skill start, kan het gebruik van voegwoorden tot fouten leiden. Als u een directe aanspreekvorm kiest, zit u altijd goed (voorbeeld: “Alexa, zeg tegen Miele” of “Alexa, vraag Miele”).Miele ontwikkelt de skill constant verder en zal regelmatig updates publiceren. Toch kan het gebeuren dat u speciale woorden of een bepaalde zinsbouw gebruikt, die op dat moment nog niet is opgeslagen. Probeer het dan eenvoudig met een andere formulering.


Hoe vrij ben ik bij het benoemen van mijn toestellen?
Op dit moment zijn er al heel veel synoniemen voor alle huishoudtoestellen van Miele opgeslagen. Heet de kookplaat bij u bijvoorbeeld “Ceranplaat” of de droogkast alleen “droogkast”? Geen probleem, de Miele skill begrijpt u toch wel.
Miele ontwikkelt de skill steeds verder en zal regelmatig updates publiceren.


Welke functies worden al door de Miele sklil ondersteund?
Inzicht over de volledige functie-omvang vindt u via de volgende link.

Met de app kunt u de toestellen per smartphone of tablet niet alleen gemakkelijk in de gaten houden, maar ook besturen en eventueel zelfs direct accessoires of bijvoorbeeld reinigings- of afwasmiddelen in de online shop bestellen.


Voor welke systemen is de Miele@mobile-app beschikbaar?
De Miele@mobile-app is beschikbaar voor iOS (vanaf versie 8.0 en voor Android (vanaf versie 4.2).


Wat heb ik nodig om de Miele@mobile-app te kunnen gebruiken?
Een smartphone of tablet, een WiFi-netwerk en een internetaansluiting. Als u de Miele@mobile-app ook wilt gebruiken als u niet thuis bent, heeft u ook een mobiele internetaansluiting nodig.


Wat moet ik instellen om meldingen te kunnen ontvangen?
Bij de activering van de app wordt er eenmalig gevraagd of de berichtenfunctie moet worden geactiveerd. U kunt deze functie in de app voor elk toestel ook weer uitschakelen.


Hoe vaak wordt er een melding verzonden?
Na elk gebruik wordt er een notificatie gestuurd. Behalve de informatie, bijv. dat er tabs moeten worden besteld, worden er ook storingen en wordt het programma-einde gemeld. Deze functie kan naar wens worden uitgeschakeld.


Kan ik de meldingen ook per e-mail of sms ontvangen?
Nee, e-mail en sms worden niet ondersteund.


Waarom moet ik MobileControl eerst op het toestel activeren, voordat ik het via de app kan bedienen?
Het gaat hierbij om een extra veiligheidsmaatregel. De klant is zo op de hoogte dat het toestel bijvoorbeeld ook op afstand kan worden gestart.


 Kunnen meerdere personen de app tegelijkertijd gebruiken?
Ja, alle personen moeten de Miele@mobile-app installeren en zich aanmelden met hetzelfde gebruikersaccount.


Kan ik meerdere toestellen van hetzelfde type in de app registreren?
Ja, u kunt de toestellen een nieuwe naam geven om ze uit elkaar te kunnen houden.


Wat gebeurt er als ik een nieuwe mobiele telefoon heb? Moet ik dan nog eens het volledige aanmeldproces doorlopen?
Nee, u hoeft zich op de nieuwe mobiele telefoon alleen maar met uw gebruikersaccount aan te melden.


Kan ik de Miele@mobile-app ook met de XGW3000 en ZigBee-toestellen gebruiken?
Ja, de XGW3000 is compatibel met de Miele@mobile-app.


Kan ik de Miele@mobile-app ook met de XGW2000 en Powerline-toestellen gebruiken?
Dat wordt op dit moment niet ondersteund.

Met WiFiConn@ct kunt u de Miele toestellen eenvoudig integreren in het thuisnetwerk, zonder extra componenten.


Hoe meld ik mijn toestel aan bij mijn thuisnetwerk?
U kunt uw toestel met behulp van de Miele@mobile-app aanmelden.


Hoe meld ik mijn Miele toestel via WPS op mijn WiFi-netwerk aan?
Daarvoor heeft u een WiFi-router nodig die WPS ondersteunt De Miele@mobile-app ondersteunt de procedure.


Hoe kan ik vaststellen of mijn WiFi-netwerk op de plaats van opstelling beschikbaar is?
Gebruik de weergave van de WiFi-signaalsterkte op uw smartphone of tablet.


Hoe ver is het bereik van de WiFi-module?
Het WiFi-bereik is afhankelijk van de omstandigheden bij u thuis.


Wat doe ik wanneer het WiFi-signaal niet tot de plaats van opstelling van mijn Miele toestel komt?
Wij raden in dit geval aan om een WiFi-repeater, bijv. van Devolo, te gebruiken om het bereik van het WiFi-netwerk uit te breiden.

Met ShopConn@ct krijgt u rechtstreeks een melding als een reinigingsmiddel, zoals wasmiddel- of naspoelmiddel, op is. U kunt dit dan via de Miele@mobile-app nabestellen.


Hoe werkt ShopConn@ct?
Als het toestel opmerkt dat iets bijna op is, krijgt u een bericht en kunt u via de functie ShopConn@ct direct in de online shop een bestelling plaatsen.


Welke producten kan ik via de shop bestellen?
Alle. U kunt al onze accessoires en reinigingsmiddelen in de shop bestellen.

Dankzij SuperVision kunt u de actuele status en de resttijd van de andere Miele toestellen aflezen, bijvoorbeeld van uw oven. Con@ctivity stemt de dampkap en de kookplaat perfect op elkaar af en garandeert zo de beste resultaten.


Ik heb al Miele toestellen en gebruik SuperVision met ZigBee. Kan ik een toestel met WiFiConn@ct toevoegen?
U heeft de gateway XGW3000 nodig om uw ZigBee-systeem te verbinden met WiFiConn@ct-toestellen.


Heeft Con@ctivity ook WiFiConn@ct?
Nee, op dit moment nog niet.


Kan ik mijn Con@ctivity-systeem met de Miele@mobile-app verbinden?
Het Con@ctivity-systeem kan in combinatie met de gateway XGW3000 met de Miele@mobile-app worden verbonden. Miele@home (algemeen)


Kan ik mijn oude XGW3000 en mijn nieuwe WiFiConn@ct-toestel samen met de Miele@mobile-app gebruiken?
Ja, de Miele@mobile-app kan met de gateway XGW3000 en met WiFiConn@ct-toestellen tegelijk werken.

Welke mogelijkheden zijn er met het thuisnetwerk?
Via de Miele@home-gateway XGW3000 kunnen andere thuisnetwerksystemen de informatie van de Miele toestellen opvragen. Er zijn op dit moment oplossingen van verschillende bedrijven, bijvoorbeeld Busch Jaeger, Gira en SMA.


Is de integratie in een thuisnetwerk verder nog mogelijk?
Ja, de XGW3000 zal ook ter beschikking worden gesteld bij WiFiConn@ct-toestellen via de huisbus 1.0-interface.

Werkt de Miele@mobile-app samen met de QIVICON-homebase?
Nee, op dit moment nog niet.

In het gedeelte Service vindt u antwoord op verdere vragen over het installeren en gebruik van met elkaar verbonden Miele toestellen.

Met de Scout RX2-app kunt u de robotstofzuiger Scout RX2 eenvoudig thuis en onderweg besturen via smartphone of tablet. De innovatieve besturing maakt daarbij enkele nieuwe functies mogelijk.

Tijdens het reinigen stelt de Scout RX2 een tijdelijke kaart samen van het gereinigde gebied. U kunt dit proces live volgen via de Miele Scout RX2-app. Zo kunt u op elk moment volgen waar de Scout RX2 op dat moment is en waar hij al heeft gereinigd.

Home Vision geeft versleutelde livebeelden weer waardoor u onderweg kunt controleren of thuis alles in orde is.


Welke camera wordt gebruikt voor het weergeven van de livebeelden?
De rechtercamera van de Scout RX2.


Wat is de resolutie?
De resolutie is 480 x 320 pixels en is geoptimaliseerd voor weergave op een smartphone. De kwaliteit van het beeld kan variëren, afhankelijk van de lichtomstandigheden, het WiFi-bereik in huis en de internetverbinding.


Welke overdrachtssnelheid is vereist?
Er is een stabiele uploadsnelheid van uw internetaansluiting thuis en een stabiele downloadsnelheid van uw mobiele internettoegang nodig van min 2 Mbit/s. Bovendien moet er voldoende WiFi-bereik thuis zijn. Bij een slechte verbinding kan er een vertragingstijd ontstaan en kan het beeld vervormd zijn of helemaal worden afgebroken.


Waarom is het beeld vervormd?
De ingebouwde camera's zijn breedhoekcamera's. Daardoor wordt de beeldhoek vergroot, wat handig is voor de navigatie van het toestel.


Worden de beelden opgeslagen?
Nee, het gaat om eenmalige overdracht van een livebeeld. Er wordt niets opgeslagen op het mobiele toestel, de robotstofzuiger of de Miele Cloud Server.

Met behulp van de timerfunctie kunt u de starttijden eenvoudig plannen.


Hoe kan ik een starttijd instellen?
U kunt in de Miele Scout RX2-app zelf eenvoudig timers instellen. U kunt de gewenste starttijd, weekdagen en reinigingsmodus selecteren.


Hoeveel verschillende starttijden kan ik instellen?
Er kunnen in totaal 7 individuele timers worden geprogrammeerd, zodat u bijvoorbeeld in het weekend een andere starttijd kunt instellen dan op werkdagen.

Wat heb ik nodig om de Miele Scout RX2-app te kunnen gebruiken?
U kunt vanaf u smartphone of tablet direct verbinding maken met de robotstofzuiger. Als u de app ook onderweg wilt gebruiken, heeft u een WiFi-netwerk met internetverbinding en een mobiele internetverbinding nodig.


Aan welke vereisten moet het mobiele toestel voldoen?
De app kan worden gebruikt op mobiele toestellen met iOS 9+ of Android 4.2+ en is geoptimaliseerd voor een display van minimaal 4 inch en een resolutie van minimaal 1136 x 640 pixels.


Aan welke vereisten moet mijn WiFi-router voldoen?
Miele gebruikt de WiFi-standaarden IEEE 802.11n, zodat de Scout RX2 verbinding kan maken met de in de handel verkrijgbare WiFi-routers. Zorg ervoor dat u voor uw WiFi een beveiligde versleutelingsmethode configureert. Het wordt aanbevolen hiervoor een beveiligde WPA2-versleuteling te gebruiken met een veilig wachtwoord.


Kan ik meerdere robotstofzuigers bedienen met de app?
Ja, u kunt meerdere robotstofzuigers toevoegen.


Kan de robotstofzuiger met meerdere eindtoestellen worden gebruikt?
Ja, een robotstofzuiger kan worden bediend vanaf meerdere mobiele toestellen. Als twee toestellen gelijktijdig verbinding met de robotstofzuiger maken, kan deze door slechts één toestel actief worden bestuurd.

Hoe kan ik een verbinding tot stand brengen met mijn Scout RX2?
Download de Miele Scout RX2-app uit de Apple App Store of de Google Play Store. Start de app nadat u deze heeft geïnstalleerd en volg de wizard.


Welke soorten verbindingen zijn er mogelijk?
Er zijn meerdere manieren om een verbinding met de robotstofzuiger te maken.

  1. Met het Miele gebruikersaccount:
    om ook onderweg toegang tot de robotstofzuiger te hebben, heeft u een Miele gebruikersaccount nodig. U kunt dan een internetverbinding maken tussen uw mobiele toestel en uw WiFi-router. De robotstofzuiger moet bovendien op uw thuisnetwerk worden aangemeld.
     
  2. Zonder Miele gebruikersaccount:
    u kunt uw mobiele toestel ook rechtstreeks verbinden met de door de Scout RX2 ter beschikking gestelde WiFi. In dit geval moet het mobiele toestel zich binnen het bereik van de robotstofzuiger bevinden. De robotstofzuiger kan daarnaast worden aangemeld in uw thuisnetwerk. In dat geval heeft het mobiele toestel toegang tot de robotstofzuiger zolang zowel het mobiele toestel als de robotstofzuiger zich binnen het bereik van uw WiFi-router bevinden.

Kan de robotstofzuiger door derden worden bediend?
Nee, om toegang van buitenaf te voorkomen, wordt voor het eerste gebruik een koppelproces uitgevoerd, voordat u de robotstofzuiger met uw mobiele toestel kunt bedienen.


Hoe wordt de beveiliging van mijn gegevens op internet gegarandeerd?
Wij vinden veiligheid van gegevens zeer belangrijk. Daarom gebruiken we voor het versturen van uw gegevens via internet Transport Layer Security (TLS), een versleutelmethode uit online bankieren, in combinatie met veiligheidscertificaten. Voor de functie Home Vision wordt een beveiligde TURN-server gebruikt.

Toegang op afstand tot de robotstofzuiger is daarnaast alleen mogelijk via een Miele gebruikersaccount dat met een persoonlijk wachtwoord is beveiligd.

Wij laten onze standaarden controleren door externe beveiligingsspecialisten.


Welke gegevens worden opgeslagen?
Er worden alleen gegevens op de Miele cloudserver opgeslagen die nodig zijn voor het gebruik van de app. Dit zijn de gegevens betreffende uw gebruikersaccount, informatie over uw robotstofzuiger en over de Scout RX2-app. Meer informatie vindt u in de privacyverklaring van de app.

Hoe maak ik een gebruikersaccount aan?
U kunt een gebruikersaccount maken via de Miele Scout RX2-app.


Ik heb al een Miele gebruikersaccount. Kan ik hetzelfde gebruikersaccount ook voor de Scout RX2 gebruiken?
Ja, de Scout RX2-app maakt gebruik van dezelfde Miele Cloud Server als de Miele@mobile-app. U hoeft maar één keer een Miele gebruikersaccount aan te maken.


Wat moet ik doen als ik mijn toestel verkoop/weggeef?
Verwijder het toestel uit uw Miele gebruikersaccount en uit de Miele Scout RX2-app. Reset de instellingen van het toestel naar de fabrieksinstellingen. Druk daarvoor tegelijkertijd op de toetsen “Spot” en “Turbo” op het toestel en houd deze meer dan 5 seconden tegelijk ingedrukt. Zodra “rSt” op de display verschijnt, houdt u de “OK”-toets op de afstandsbediening 2 seconden lang ingedrukt.

Worden voor de app updates beschikbaar gesteld?
Ja, er kunnen mettertijd nieuwe versies van de Miele Scout RX2-app worden uitgegeven die u kunt downloaden en installeren. In verband hiermee kan ook een update van de toestelsoftware benodigd zijn. De nieuwe software voor de robotstofzuiger wordt eveneens na bevestiging door de gebruiker met het mobiele toestel gedownload en via WiFi overgedragen naar de robotstofzuiger.

Naar begin pagina