Filosofie

Philosophie

Miele is sinds de oprichting in 1899 een onafhankelijk familiebedrijf dat zich in gelijke mate verbonden voelt met de eigenaars, werknemers, klanten, leveranciers, het milieu en de maatschappij.

De onderneming concentreert zich op de productie van huishoudelijke toestellen voor de keuken, wasgoed en vloeronderhoud alsmede toestellen voor de commerciële markt en medische instrumenten (Miele Professional). De strategische visie is om in de wereld het meest betrouwbare en begeerde premium merk te zijn.

Miele biedt haar klanten producten die toonaangevend zijn op het gebied van duurzaamheid, prestaties, bedieningsgemak, energie-efficiëntie, design en service. Dit is in overeenstemming met het motto 'Altijd beter', dat de oprichters Carl Miele (li.) en Reinhard Zinkann op hun eerste apparaten drukten, en waardoor Miele zich nog steeds laat leiden.

De onderneming concentreert zich op het enige merk Miele en de algemene positionering in het premium segment. Miele staat voor langetermijndenken en -handelen, continuïteit in waarden en doelen, samenwerken als partners met klanten en leveranciers, en een op de medewerkers gerichte bedrijfs- en managementcultuur.